Nuffnang

Afiq Asyraaf's Birthday's

Daisypath Happy Birthday tickers

Birthday Afiq Amsyar

Daisypath Happy Birthday tickers

Alya Aleesya Is Growing Now

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, December 16, 2011

Alya @ Hospital Sungai Buloh

Masih tak habes2 dengan entri Alya.  Sebab saya dah janji nak buat entri pasal dia makanya saya tunaikan jugak.  Semoga korang semua tak boring ek...nanti pas nih bleh tukar citer lain lak ek.

Lepas jer kuar wad, Alya demam balik Ahad malam tuh....saya berjaga lagi...tak tido sampai pagi.  Risau saya takut datang balik demam tarik dia.  Pepagi lagi,  kami bawak dia gi hospital.  Tapi kali nih saya nak second opinion.  Saya bawak dia ke HSB. 

Sampai jer sana, terus dimasukkan ke emergency sebab panas sangat badan dia dan mungkin sebab saya cakap baru keluar wad tapi demam balik.  Doktor mintak nurse sponging kan Alya.  Kan saya cakap Alya memang takutkan stragengers.  Ape lagi meraung melolong laa atas stretcher kat situ.  Nak amek bp pun takut..huhu..anak ooo anak....Agaknye Alya cuak sangat, nurse mintak saya dukung sambil sponging die.

Bila saya dukung Alya, penat sangat kot dia.  Boleh tertido lak.  Doktor plak mintak izin untuk ambil darah.  Takut denggi katanya.  Saya letakkan Alya balik kat tempat tadi.  Doktor mintak saya tunggu kat luar.  Ape lagi menangis sampai tak dek suara Alya.  Sian dia.  Luluh hati saya.  Tak per lah demi kesihatanmu wahai anak.

Dalam 10 minit jugak kot saya tak keruan menunggu Alya kat luar.  Papa dia pun sama.  Kejap2 saya ke sink, konon basuh tangan.  Padahal menahan hiba dalam hati.  Sian dengar bile Alya nangis then panggil mama...huhu....

Ok..bile dah siap doktor suruh saya amek Alya.  Terus dia peluk saya.  Erat sangat.  Huhu...mesti dia cuak.  Doktor kata tunggu result darah jap.  Saya pun tunggu kat situ jugak sesambil pujuk Alya sebab nak buang jarum yang melekat kat tangan dia lagi tuh bekas amek darah tadi.

Result keluar jer.  Syukur Alhamdulillah.  Tak dek denggi.  Cuma demam biasa.  Doktor just bagi ubat.  Mintak saya pantau kepanasan dia jer.  Tapi kene datang balik kalau still demam or tak lalu makan.  Lega saya bila doktor lepaskan kami macam tuh.  Puas hati kami.  At least keputusan darah boleh legakan hati kami. Ini tidak kalau nak diikutkan duduk di wad hari tuh, lagi thorough check boleh buat, ini tidak.  Langsung tak buat apa.  Masih ada lagi perasaan tak puas hati saya pada hospital tuh...huhu...

Ingat ya kengkawan...jangan kita ambil enteng kalau anak demam ya..jangan tangguh2...terus bawak gi klinik...ini ingatan untuk saya juga....

Masa umur 39 hari...same tak muke saya dengan sekarang?..


Saya suka mempokok kelapakan rambut saya...ahaks!.
 P/s:  Gambar tak dek kene mengena dengan kejadian di atas...hehehehe...

No comments: