Nuffnang

Afiq Asyraaf's Birthday's

Daisypath Happy Birthday tickers

Birthday Afiq Amsyar

Daisypath Happy Birthday tickers

Alya Aleesya Is Growing Now

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 7, 2011

Alya Demam Panas

Lepas balik dari event SRASUA tuh, saya sampai lebih kurang jam 3 petang kat rumah.  Dalam perjalanan balik, saya dah rasa badan Alya panas.  Tapi saya anggap mungkin cuaca kat luar panas sangat.  Sebelum balik saya simpan niat nak gi carik barang2 untuk isi dalam goodies bag Asyraaf untuk bagi pada semua kengkawan dia.  Saja suka2 seronok2.  At least something untuk kawan2 dia bila dah last day kat Sekolah Hartamas nih. 

Tapi bila dah bincang dengan encik suami, kami buat keputusan untuk balik rest dulu kemudian keluar balik.  Masuk jer rumah saya terus bukak baju Alya dan susukan dia.  Normal rasanya bila ibu menyusukan anak dia, kita pun ikut lena kan. Ker penyakit saya jer camtuh.  hehehe...bila lepas saya susukan dia, saya nak letak tidokan dia kat tilam.  Bila saya letak jer kat bawah, terus badan Alya menggeletar.  Mata terbeliak ke atas.  Mulut jadik biru.  Badan panas sangat.  Saya panik.  Terus saya menangis dan mintak Alya dan Amsyar panggilkan encik suami yang masa tuh dekat porch luar.  Saya panik. 

Encik suami dukung Alya sambil panggil2 nama dia.  Sambil tuh dia mintak saya naik atas tukar baju.  Nak terus ke hospital.  Saya yang panik tak habis2 neh terus naik atas, tapi carik baju tak jumpa.  Asyraaf pun nangis bila dia tengok adik dia macam tuh.  Saya carikkan baju untuk Asyraaf mintak dia tukar baju.  Kemudian saya fikir saya kena turun bawah balik sebab saya kena jelumkan Alya kasi suhu badan dia turun. 

Saya tambah takut dan panik bila encik suami jerit dari bawah katanya mulut Alya berbuih!...huhuhu...masa tuh keadaan tegang sangat.  Saya menangis meraung.  Takut jadik apa2 pada Alya.  Amsyar tak nanges.  Panik kot.  Mungkin dalam 20 saat jer Alya jadik camtuh.  Dia sedar bila papa dia panggil nama dia.  Tapi dia tak nangis.  Muka dia macam baru bangun tido.  Mamai kot.  Lepas tuh baru nanges.  Alhamdulillah.  Saya sempat ambil pamphlet yang saya simpan masa Amsyar dimasukkan ke wad di GH masa umur setahun dulu.  Dia kena demam tarik jugak.  Bagus pamphlet tuh.  Dia tunjukkan cara2 nak handle bila anak kena demam tarik.  Nanti saya akan upload untuk info semua.

Bila Alya nampak dah okay sikit, kami siap2 terus ke klinik.  Sebelum sampai ke klinik tuh, badan dia panas balik.  Saya terpaksa 'sponging' dia dalam keta.  Risau saya dia akan jadi balik.  Selamat kami sampai klinik, doktor check temperature masa tuh - 38.5.  Tinggi tuh.  No wonder dia jadik tarik. 

Doktor mintak kami bawak dia ke hospital untuk pemeriksaan lanjut.  Katanya biar pihak hospital ambil darah untuk pastikan tiada jangkitan akan kena pada otak dia masa dia kejang tadi.  Dalam hati kami doa, mintak2 semua dalam keadaan normal.  Doktor bagi kami surat rujukan untuk ke Hospital Kuala Lumpur.  Walaupun saya kurang selesa dengan hospital tuh walaupun ramai pakar di sana.  Tapi mengenangkan ibu mertua saya mintak kami ke sana sebab senang nak tengokkan asyraaf dan amsyar kalau ada apa2.  Saya terpaksa akur. 

Nanti akan saya ceritakan saat2 stress saya bila berada dalam wad.  Tapi sebelum tuh layan dulu aksi Alya masa kat sekolah abang dia pagi tuh.  Alya oh Alya.
Tengah main dengan abangnya, Amsyar.


Lagak sorang artis bila sedar gambar kene amik dengan Papparazi.


Jinak2 Merpati - Macam boleh dekat, tapi kalo ada yang nak dukung dia, dia lari.
Kuih feveret dia - KARIPAP
 Okay...nanti sambung eh....

No comments: