Nuffnang

Afiq Asyraaf's Birthday's

Daisypath Happy Birthday tickers

Birthday Afiq Amsyar

Daisypath Happy Birthday tickers

Alya Aleesya Is Growing Now

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, June 23, 2009

~Happy Father's Day~

Semer tau ari ahad lepas Hari Bapa....As usual laa anakandaku yang sulung tuhhh....5 tahun jer baru tapi mulut cam bertih jagung...tak tau laa ngikut sape...kuikuikui....Start ari jumaat lagi dok ajak aku beli present kat papa dia.....senang aku citer cam ala2 skrip drama laa kat bawah neh ek:..

Mama : Abang, sunday neh hari bapa tau. Abang kene wish Happy Father's Day kat papa tau...
Ayaaf : Ye la mama, abang tau. Sebab tu laa abang nak ajak mama gi beli hadiah kat papa. Mama kasi laa duit kat abang.
Mama : Sape cakap kat abang kene bagi hadiah kat papa? Cikgu cakap kat sekolah tadi ek? Cikgu suruh beli?
Ayaaf : La, abang tau la. Mane ade cikgu ajar. Abang nak suruh papa sayang banyak2 kat abang. Sebab tuh laa abang nak kasi hadiah kat papa.
Mama : Hadiah ape abang nak kasi?
Ayaaf : Banyak abang nak kasi. Abang nak beli belt, abang nak beli baju kemeja banyak2 kat papa...abang nak beli PSP (uiks, masuk gak senarai alat gajet tuh)
Mama : Banyaknyer. Nape nak kasi banyak hadiah kat papa? Masa Mother's Day arituh abang kasi lukisan jer kat mama.
Ayaaf : Ye lah, papa kan suke marah abang. Sebab tuh abang kene beli hadiah banyak2 kat papa. Nanti papa tak marah abang lagi. Mama tak per lah, marah abang sikit jer..
Mama : (Aku nak nanges bile dgr statement die cenggitu, terus tukar nada)Abang selalu tak dengar cakap papa, sebab tuh papa marah. Tengok mama, papa tak marah pun kat mama, sebab mama slalu dgr cakap papa. papa suruh apa2 mama tak lawan, mama ikut jer..
Ayaaf : Ooh, sebab tuh papa baik ngan mama? Kalau macam tuh abang nak jadik ISTERI laa macam mama...baru papa baik ngan abang....

Aduii...pening pale aku ngan keletah die....aku rasa kenan perangai sorang ahli parlimen laa kot..masa aku ngandung kat die..aku masih kat parlimen....paling tak suke kat sorang MP tuh....kalu dapat mic kat die..mmg tak kasi can orang lain nyampuk..tuh yang aku marah sangat....tak tau laa..hehehehe...si kecik tuh..baru nak masuk dua tahun...tak tau laa camner gayenyer....yang sorang neh anak INTAN....tak tau laa biler dah baya abang die...kiter tengok jer laaa....tapi yang penting..telatah mereka berdua tetap jadik kenangan indah buat kami sekeluarga....semoga jadik anak-anak yang berguna bila besar nanti...aminn....

5 comments:

mc'kie tok one said...

ekekeke...
wawa...kie dok gelak jer baca dialog si usher gan wawa tu...
bab nak jadik ISTERI yang tak tahan tu...
hehehe...harap2 dia masih ingat muka mama kie...
wawa jangan bagi dia lupa muka kie tau...
sedey bile tau yg dia ala2 lupe dah muka kie camne...
hehehe..one sweet day...kite jupe tau!....

elyana said...

Hehehe...itu le joey...ayat2 die mmg skali kuar tuh...sentap laa..makan jiwa...hehehe....dont wori...die slalu ingat nama mama kie...skg die dok cakap kat amsyar buku citer yang joey bagi masa befday die dulu...mama kie bagi...mr.dodo pun mama kie gak kasi...cepat jumpe sblm die lupe muke mama kie camne...hehehehe...

reena said...

Ely.. wat an interesting thing la to share here.. sum times kids say things dat we neva expect they wud.. :) dat's the previous things being a mother.. time flies so fast since last time aku jupo mu.. it was very long time ago masa mu buat makae kat rumah mu tu kae.. at dat time, he's still very lil & now i can say, he grows very fast & can touch ur heart all over.. Hugs & kisses to ur angles Ly... Jom kita set 1 day, jumpa semua2.. lama x jupo mu Ly.. Mckie aku jupo sokmo dlm TV.. hihihihi

elyana said...

Na, waaa....tq laa..msk blog aku..aku suko...huh...dah lama sungguh kita x jupo...last time kito jupo ms aku dok damansara damai..mu dok damansara perdana ker..ntah..lupe dah..huhu...rendu ah..one swit day kita jumpe kay..jemput dtg umah kalo fri, tapi kat umah aku skg kalo mai kene dok atas kotak...ngah packing2 dah sket2...nanti mai jale umah baru laa deh bia jauh pun....itu laa afiq asyraaf na..mulut die..mmg tak cayakalo citer....adik die tangan cepat mulut x sgt...huhuhu...mcm2 kenah...tapi itu yg jd part of memories...

reena said...

Yo ko Ly? Mu nok pindoh mano pulok? Blh..blh.. nati aku set ngan mckie bila2 dia free.. Rilly lookin forward 2cu Ly.. Tu la kae Ly, tp itu lah benda hok mu xleh beli k'dai.. Tp Ly.. im happy for u.. Wish aku pun gonna get a happy time & family like mu jugok deh Ly.. Mckie takpo lah dia bahagio sokmo doh.. huhuhu...